Popüler Yayınlar

18 Ekim 2013 Cuma

Bratislava-Viyana-Zagrep-Budapeşte Bayram Gezisi

Sırtçantalılar grubunun twitter hesabından Wizy Air ın Budapeşte-İstanbul uçuşlarının 29,90 Euro dan başlayan fiyatlarla olduğu haberini aldığımızda, bayram tatilini Budapeşte üzerinden değerlendirmeye karar verdik. Fakat geç kaldığımız için bu fiyatlardan bilet alma olanağımız olmadı. Momondo üzerinden bayram tatili döneminde uçak fiyatlarını araştırdım ve yine de en ucuz ulaşım yolunun Budapeşte geliş gidiş olduğunu fark ettik ve yaklaşık 1,5 ay önceden gidiş-dönüş Budapeşte biletlerimizi aldık. 6 günlük tatilimiz için Budapeşte yakınlarında neler yapabiliriz diye araştırmalar yaptık. Bloklar ve çeşitli internet sayfalarından yaptığımız araştırmalar sonucunda kendimize Budapeşte-Bratislava-Zagreb-Budapeşte rotasını çizdik. Vaktimiz kısa olduğundan Budapeşte den araba kiralayıp turumuzu bu yolla tamamlamayı planladık.

1. Gün (10 Ekim 2013) İstanbul
-Budapeşte-Bratislava

Saat 12:00 civarı Sabiha Gökçen havaalanında uçuşa hazırdık. İlk durağımız olan Budapeşte için çıkış harçlarımızı da alıp kontrol noktasına gittik. Wizy Air da bazı ucuz hava yollarında olduğu gibi check-in esnasında koltuklar belli olmuyor, o yüzden uçağa giriş olan en son kapı önünde kuyruk oluyor ve uçağa önce girenler isteği koltuğa oturabiliyor. Tabi bu koltuklara acil çıkış kapısındaki koltuklar dahil değil. Onlar için ekstradan 16 Euro ücret ödemeniz gerekiyor. 10 dakika civarı rötar dan sonra uçağımız kalktı ve 1 saat 40 dakikalık yolculuktan sonra Budapeşte havaalanına indik. Pasaport kontrol noktasında 10 dk içinde sıkıntısız bir şekilde işlemimiz bitti ve araç kiralama firmaların olduğu bölüme geçtik. Küçük bir havaalanı olduğundan araç kiralama firmaları hemen çıkış kapısının sol tarafında yer alıyor.

Araç kiralama işlemini Wizy Air ın gönderdiği linkten 3 günlük araç kiralama için 86 Euro ödedik. Ayrıca kredi kartından 1000 Euro depozito kesiyorlar. Pazarlık sonucu 800 Euro ya kadar indirebildik. Araçlar üzerinde navigasyon olmadığından ayrıca bunun için kiralama ücreti ödemeniz gerekiyor, bunun fiyatı da günlük 11 Euro. Biz almadık fakat bence çok önemli ve mutlaka alınmalı. Budapeşte havaalanından Bratislava 210 km mesafede. İlk acemilikle Budapeşte etrafında biraz dolandıktan sonra sonunda doğru yolu buluyoruz ve Györ üzerinden Bratislava ya doğru yola koyuluyoruz. Kiralamış olduğumuz araçta Macaristan da ki otobanlar için tüm ödemeler yapılmış, fakat diğer ülkeler için benzinliklerden etiket almanız gerekiyor. Bratislava ya kadar yağmurlu bir havada yolculuğumuz sürdü. Otobanda hiç sorun yaşamadan Bratislava ya ulaşıyoruz. Hava yağmurlu olduğundan arabayla kısa bir gezi yapıp otelimize doğru yola koyuluyoruz.

2. Gün (11 Ekim 2013) Bratislava-Viyana-Zagrep

Bratislava'da güne uyanıyoruz. Bir gün önceki yağmurlu havadan eser yok. Günlük güneşlik tam bir gezi havası. Otelden çıkışımızı yapıp şehir merkezine doğru yola koyuluyoruz. Çok küçük bir şehir merkezine sahip olan Bratislava da arabayı yakın bir yere bırakıp kahvaltı için yer aramaya başlıyoruz. Sabahın erken saatleri olmasından tek tük insanlar var ve dükkanlarda yeni açılmaya başlıyor. Ana cadde üzerinde yer alan Restauricia Maximilian da kahvaltı yapıp turumuza başlıyoruz. İnternetteki daha önce okuduğum bloklardan Bratislava için yarım günün yeterli olacağını biliyorduk ve planlamamızı ona göre yapmıştık. Ve turumuza başlıyoruz.

Hlavne Meydanı: Arnavut kaldırımlarıyla döşenmiş ve trafiğe kapalı olan meydan Bratislava da geziye başlamak için ideal bir nokta. Bu meydanı en güzel anlatan cümle tripadvisor da bir gezginin yazdığı notda bence. "dünyanın akıp gidişini bir bank üzerinden izleyebileceğiniz harika bir yer" Meydan hakkında diğer önemli bilgiler ise; Mozart ve Francz Listz in ilk gösterilerini burda yaptıkları, Macar Kraliyeti 'nin ilk üniversitesi burada kurulmuş olmasıdır. Meydanda ve etrafında eğlenceli heykellerle (Cumil ve Napolyon) fotoğraf çekip 1572'de yapılmış Maximilian  Çeşmesinin geçip tarihi sokaklardan Grassalkovich Sarayına doğru yola koyuluyoruz.

Grassalkovich Sarayı: 1760 yılında Maria Therasa'nın isteği üzerine yapılmış, şimdi Slovakya Cumhuriyeti Başbakanlık Sarayı olarak kullanılmakta.

Bratislava Kalesi: Bratislava ya hakim bir noktada olduğundan güzel bir manzaraya sahip. Ayrıca çıkış yolundaki tarihi mekanlar ve sokaklarda ayrı bir güzellikte. Kaleden bakıldığında görülen Novy Most köprüsüde Tuna ya ayrı bir güzellik katıyor.

St. Michael Kapısı: Ortaçağdan kalma Bratislava nın en eski kapısı. Kapının hemen yanında 130 cm genişliğinde, 3 katlı bina Avrupa'nın en dar evi yer almaktadır. Ayrıca kapının hemen altında diğer dünya şehirlerine olan uzaklıklar yer almakta. (İstanbul 1.231 km)

Bratislava yürüyerek gezilebilecek küçük bir başkent. Şehirde 23 tane önemli turistik nokta var. Haritadan bu noktaları kolaylıkla tamamlayabilirsiniz. Ayrıca bratislava.pano3d.eu adresinden önemli yerleri 3 boyutlu olarak gezmenizde mümkün.

Bratislava gezimizi bitirip Zagreb e hareket ediyoruz. Öğle yemeği için Viyana da mola vereceğiz. Bratislava ile Viyana arasındaki mesafe 80 km ve 1 saat içinde Viyana da oluyoruz. Viyana ya geçen seneki turumuzda 3-4 gün ayırmıştık, o yüzden 2 saat civarı oyalanıp yemeğimizi de yedikten sonra Zagreb doğru yola koyuluyoruz. Viyana daki yoğun Türk nüfusu her yerde karşınıza çıkıyor. Benzin istasyonunda 3 tane taksi şoförünün Türk olduğunu anlıyoruz ve hem yol sorup hem de otoban için nasıl etiket alabileceğimizi öğreniyoruz. Benzin istasyonundan 6 Euro karşılığında etiketimizi alıp arabanın camının önüne yapıştırıp yola devam ediyoruz. Zagreb için 350 km yolumuz var.

Zagreb e Viyana üzerinde Graz - Maribor yolunu geçerek ulaşabiliyoruz. Slovenya otobanında da girdiğimizde 15 Euro karşılığında etiketimizi alıp camımıza yapıştırıp yola devam edebiliyoruz. Ve nihayet Hırvatistan sınırına ulaşabiliyoruz. Diğer sınır kapılarında herhangi bir kontrolle karşılaşmamıştık. Fakat Hırvatistan için bu geçerli değil, 2 kere pasaport kontrolüne maruz kalıp ancak giriş yapabiliyoruz. Hırvatistan a girdikten sonra otobana giriliyor ve bu otoban için etiket almanıza gerek yok. Girişte biletimizi alıyoruz ve çıkışta ödemesini yapıyorsun. 48 km lik otoban için çıkışta 5,60 Euro ödeyip Zagreb e doğru yola koyuluyoruz. Zagreb için önceden otel rezervasyonu yaptırmadığımızdan arabayı park edip yaya olarak otel aramaya karar veriyoruz. Arabayı park ettiğimiz yerde 2 tane Hırvat gencine arabayı burada park etmemizin sorun olup olmayacağını ve nerede otel bulabileceğimizi soruyoruz. Hırvatlar gerçekten çok cana yakın ve her zaman yardıma hazırlar. Bazı telefon görüşmeleri yapıyor ve hiç bir yerde yer bulamıyor. Bizi merkeze kadar götürüp bazı hostelleri gösteriyor. Fakat bulduğumuz hosteller de Euro ve kredi kartı geçmiyor. Hırvat dostlarımızdan ayrılıp kendimiz otel aramaya başlıyoruz. Zagreb in en işlek caddelerinden birinde hostelimizi bulup yerleşiyoruz.