Popüler Yayınlar

28 Kasım 2015 Cumartesi

Bir Hayalin Peşinde-İlk Maraton

Bata Çıka 2015
          Uzun zamandır blog da bir şeyler yazmıyordum. Fakat yıllardır hayalini kurduğum ve sonunda sonucunda başardığım Maraton bitirme hikayemi, hem sizlerle paylaşmaya, hem de tarihe not düşmeye karar verdim.
Adet olduğu üzere İlk maratonunu koşan ve bunu yazıya döken diğer arkadaşlarım gibi bende 1952 yılında olimpiyat şampiyonu olan Çek atlet Emil Zapotek in ünlü sözü  ile yazıma başlıyorum.
“Eğer koşmak istiyorsanız birkaç kilometre koşun, eğer başka bir hayat deneyimi yaşamak istiyorsanız maraton koşun”.
Yıllar önce okuduğum bir yazıda 35 yaşına gelmeden yapılması gerek 100 şey maraton koşma fikrinin oluştuğu ilk kıvılcımlardır. Gerçi yazıdaki çoğu şeyi başaramadım ama en azından bir tanesine hazırlanıp bunu başarmak fikri bile heyecan uyandırmaya yetiyordu. Bu yazımda size koşuya başlama ve sonucunda Amsterdam maratonunu bitirme  hikayemi anlatmaya çalışacağım.
İlk Resmi Yarış             İstanbul Yarı Maratonu (27 Nisan 2014)
Atletizm zaten çocukluğumdan beri takip ettiğim, izlemekten zevk aldığım bir branştı. Yurtdışı seyehatlerinde her yaştan koşan insanı gördükçe, yurtiçin de de az da olsa bu insanlara rastladıkça benimde koşma isteğim doğdu. Dışarda koşmaya cesaret edemediğimden spor salonunda koşmaya karar verdim. 3 ay boyunca spor salonunda koştuktan sonra, bir yarışa katılmaya karar verdim. Nisan ayında uzun bir aradan sonra düzenlenen İstanbul yarımaratonunda 10 k yarışında kayıt oldum. İlk yarışımı güzel bir parkurda, yüzlerce koşucu ve güzel bir organizasyon da tamamladım.
10 k 54:09 260/834 Genel Klasman

İlk yarışımı açık havada koştuktan sonra artık dışarıda koşma fikri çok uzak değildi. Nike + uygulamasını yükleyip Bakırköy sahilinde başlayıp zeytinburnu sahilinde devam eden 10 km bir koşu yaptım. Açık havada koşmaya Bakırköy hastanesi bahçesi ve bakırköy sahilinde devam ettim. Mayıs 2014 9 koşu 70,7 km 5:46 ortalama
 İlk Şehir Dışı Yarış       Eskişehir New Balance Yarı Maratonu (01 Haziran 2014)
Sadece koşmakla yetinmeyip koşu bloglarını takip etmeye başladım. Bu bloklarda insanların farklı şehirlere, hatta farklı ülkelere yarışlara gittigini. Buralarda hem koşup hem de tarihi turistlik yerleri gezdiğini okuyunca yakın zamanda gerçekleşecek olan Eskişehir New Balance Yarı Maratonunda koşmaya karar verdim.  Eskişehir  de gezilmesi gereken yerler internetten çoğu kaynaktan ulaşabilirsiniz . Size nacizane tavsiyem Abdülselam da Balaban kebabı yemenizdir. Yarış gününden bir gün önce Eskişehir e gidip, gezilmesi gereken yerleri gezdikten sonra otelime geri dönüp yarın ki yarışı beklemeye koyuldum. Pazar sabahı erkenden kalkıp  yarışın startının verileceği noktaya gidiyorum. Burada Türkiye nin her yerinden gelmiş yüzlerce koşucu ile karşılaşıp sohbet etme şansı yakalıyorum. Yarışın 10 km lik kısmı 5 km gidiş ve dönüş, yarı maraton ise biraz daha ileriden dönüp iki tur olarak koşulması şeklinde oluyor. Burada yarı maraton koşanlara hayranlıkla bakıyorum. Benim için o dönem 21,1 km yi koşmak bir hayal. Yarış startı veriliyor ve ilk 5 km yi 26:15 ile geçtikten sonra yarışı 54:53 ile tamamlıyorum. 10 k 54:53 179/407 Erkekler Klasmanı

Haziran 2014  11 koşu 85,5 km 5'29 ortalama
Temmuz 2014 4 koşu 17,8 km 4'48 ortalama
Ağustos 2014 5 koşu 30,9 km 5'38 ortalama
Eylül 2014 9 koşu 69,4 km 5'25 ortalama
Ekim 2015 11 koşu 78,4 km 5:27 ortalama

Bu dönemde İstanbul da düzenlenen Adım Adım Belgrad Koşusu, Run İstanbul 2014, New Balance Büyükada koşulara da katıldım.  Gerek yarışlarda gerekçe sosyal medyada benim gibi koşanları görünce koşu gruplarının farkına vardım ve perşembe günleri İstanbul Koşu Kuvvetleri ile koşmaya başladım. Daha sonra Rebel Runners  ile salı akşamları koşmaya devam ettim. Her iki koşu grubu da koşu ya olan ilgimi arttırdı ve  çok katkısı oldu. Koşu gruplarında yer alan tüm arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum. Ayrıca koşuyla ilgilenen tüm arkadaşlarımın koşu gruplarıyla koşmasını, Adidas Park Run ve Nike Run Club antremanlarına katılmasını tavsiye ederim.

İstanbul Maratonu 2014- 15k
         Türkiye'nin en önemli koşu organizasyonu olan İstanbul Maratonunun 15 km lik parkuruna kayıt oldum.  Yarışın startı 15 km ve maraton koşucuları için birlikte verildiğinden maraton koşanları da gözlemleme imkanım oldu. Dünyanın her noktasından gelen yüzlerce insanı görünce benimde maraton koşma hevesim iyice çoğaldı. 15 km lik parkur Boğaziçi köprüsünden başlayıp, barbaros yokuşundan aşağı inip kabataş ve eminönü yü takip edip Balat dan dönüş yapıp Eminönünde biten bir parkur. Bu güzel 15 km lik parkuru 1:20:29 ile koşup 4189 kişi arasında 1270. oldum.

Kasım 2014  9 koşu 87,8 km 5'19 ortalama
Aralık 2014 12 koşu 125 km 5'27 ortalama

İlk Yarımaraton Adana Yarı Maratonu
          Artık yarı maraton koşma vaktimin geldiği düşünerek Ocak ayının ilk haftası Adana da gerçekleştirilen Adana Kurtuluş Yarı Maratonu na kardeşim Melike ile gittik. Cumartesi günü start ve finish noktasında yakın olan İbis otele yerleştik. Cumartesi günü yarış kitimizi alıp, turistlik yerleri gezip, kebaplarımızı yiyerek pazar günkü yarışa hazırlanıyoruz. Pazar sabahı start noktasının yakınında bir büfede kahvaltımızı yapıp Türkiye'nin her noktasından gelen koşucular la birlikte start noktasında yerimizi alıyoruz. Koşmak için mükemmel bir hava da Adana merkezden başlayan yarış, seyhan nehri kenarından devam edip baraj gölünün yakınından dönüp tekrar şehir merkezinde son buluyor. Yarış gününde kadar en fazla 18 km koştuğumdan tam da bu km de zorlanmaya başlıyorum. Finish de bekleyen Melike'nin de desteğiyle ilk yarı maratonumu 1:55:09 ile bitiriyorum.

Ocak 2015  9 koşu 105,9 km 5'33 ortalama
Şubat 2015 8 koşu 75,7 km 5'32 ortalama
Mart 2015 11 koşu 118,9 km 5'44 ortalama

2014 yılında Haliç parkurunda gerçekleşen İstanbul Yarı Maratonu 2015 yılında Yenikapı Şehir Parkından başlayıp, Eyüp sapağından dönüp yine Yenikapı şehir parkın da son buldu. 3. resmi yarımaratonumu 1:53:50 ile koşup 2095 kişi arasında 980. olarak tamamladım.
İstanbul Yarımaratonu 2015

Nisan 2015 8 koşu 122,4 km 5'41 ortalama
Mayıs 2015 9 koşu 104,5 km 5'54 ortalama
Haziran 2015 18 koşu 160,9 km 5:32 ortalama

Maraton'a Doğru
            Tüm antremanlar ve katıldığım koşular sonucunda artık maraton koşabileceğime inanıyordum. Bunun neticesinde İstanbul maratonu kayıtları açıldığı Mayıs ayında tam maraton kaydımı yaptım. İstanbul maratonu hazırlıklarını yaparken Rebelrunners WhatsApp grubunda Amsterdam maratonunda koşma fikri ortaya çıktı.  24 haziran da hemen kaydımı yaptırırp Amsterdam uçak biletimi aldım. Artık yeni hedefim 18 Ekim 2015 tarihinde TCS Amsterdam maratonun koşmaktı. Aynı hedefe beraber koştuğumuz Ayten ve Burcu ile antreman programı yapıp hafta içi akşamları Yeşilköy sahilde, hafta sonları uzunları boğazda yapmaya karar veriyoruz. Bu koşularımızda bizi yanlız bırakmayan çok arkadaşımız oldu. Hepsine ayrı ayrı çok teşekkür ederim.
Sizinde bildiğini gibi Maraton 42,195 km lik uzun bir yarış. Sadece fiziksel bir aktivite değil aynı zamanda psikolojik bir savaş veriyorsunuz. Sadece yarış esnasında değil, hazırlık aşamasında da psikolojik ve fiziksel bir hazırlık süreci. Bu süreçte Ayten ve Burcu gibi güçlü karakterli kişilerle antreman yapıp, ortak hayallerimizi konuşmak belkide en önemli hazırlık aşamasıydı.   Uyguladığımız program ana hatlarıyla hafta içi iş çıkışı saat 8 de başlayan ve haftada 3 gün 10 km lik Yeşilköy parkuru, 1 saat sürüyor, sonrası hayallerimizi birbirimizle paylaşmamız 2 saat. Hafta sonları ise uzunlarımızı koşuyorduk. Maraton hazırlık programında en önemli antremanlar
 uzunlar olduğunu düşünüyorum. Ne kadar çok km yüklersek koşuda bunun bize çok faydası olacağının farkındaydık. O yüzden uzunlara ayrı bir önem verdik. İlk uzunumuzu da 30 Ağustos gibi anlamlı bir günde 30 km koşarak tamamladık. Bu koşumuzu Yeniköyde sabah 6 da başlayıp, sonrası kahvaltı olarak planladık. Koşu sırasın da Sercan ve Ümit, sonrasında ise Nurcan ve Emre bizi yanlız bırakmadı. İkici uzunumuz 12  Eylül de 29k, üçüncü uzun 19 eylül 32.2 km ve son uzunumuzu 26 eylül de 32,3 km olarak tamamladık.

Maraton hazırlık sürecimde aşağıdaki gibi uyguladım. Aslında nikeplus a göre daha fazla koşmak ve daha fazla km yapmam gerekiyordu. Fakat iş sonrası koşmak zorunda olduğumdan bazı koşuları yapamadım.

Temmuz 2015 20 koşu 178,8 km 5'22 ortalama
Ağustos 2015 19 koşu 224,6 km 5'58 ortalama
Eylül 2015 15 koşu 209,5 km 5:45 ortalama
Ekim 2015 7 koşu 37 km

Amsterdam a Yolculuk...

17 Ekim Cumartesi günü Ayten ile birlikte Amsterdam a yolculuğumuz başlıyor. Schipol havalimanından tren ile Amsterdam Central tren istasyonuna gidip daha önceden Burcu ve diğer arkadaşlarımızın yerleşmiş olduğu hostelimize eşyalarımızı bırakıp şehri gezmeye başlıyoruz. Daha önce de gittiğim Amsterdam her seferinde insanı şaşırtacak süprizler sunuyor. Müzik festivali dönemi olduğu için sokakta ilginç tasarımlı arabalarla geçen insanları izleyip şehri geziyoruz. Daha sonra Burcu ile buluşup İtalyan restaurantın da makarnalarımızı yiyip karbonhidrat yüklemesi yapıyoruz. Sabah erken kalkacağımız için odamıza çıkıp yatıyoruz. Pazar sabahı erkenden kalkıp kahvaltımızı yapmak için Hostelin cafesine indik. Fakat çok erken bir saat olduğundan daha kahvaltı servisi başlamamıştı. Bizde Türkiye'den yanımızda getirmiş olduğumuz kahvaltılıklar ve kafeden zar zor aldığımız kahve ve çay ile kahvaltımızı yapıp hostelden ayrıldık.
Maraton Sabahı Kahvalt
Maratonun başlangıç noktası olan Olimpiyat stadına dünyanın her köşesinden gelmiş yüzlerce insan ile birlikte tren ile ulaştık. Eşyalarımızı teslim ettikten sonra start noktasının en arkasında Ahmet, Burcu ve Ayten ile birlikte yerimizi aldık.
            Ve İlk Maratonumu Koşuyorum....

Maraton için bitirme hedefim 4 saatin altıydı. Bunun için 5:42 ortalama ile koşmam gerekmekteydi. Aynı süreyi hedefleyen arkadaşım Ahmet ile birlikte koşmaya başladık. En arkada koşuya başlamamız nedeniyle ilk km ler de insanları geçmek için ekstradan efor sarfettik. Bir kaç km sonra Ahmet ten ayrılıp tek başıma koşmaya başladım. Maratonun ilk km leri daha önceden de gidip hayran kaldığım Vondelpark içinden koşulup, daha sonra büyük bir bölümü Amstel nehrinin kenarında devam edip tekrar şehrin önemli noktalarından geçip Vondelpark üzerinden olimpiyat stadında tamamlanıyor.
           İlk km lerde kendimi çok iyi hissedip ilk 10 km yi 52'10, ikinci 10 km yi 52'29, yarı maratonu en iyi yarı maraton derecem olan 1:53 ile bitiriyorum. Üçüncü 10 km yi ise biraz daha yavaşlayıp 55:21 ile tamamlayabiliyorum. Daha önceden sosyal medya üzerinden numaralarımızı yayaınlayıp Tcsamsterdammarathon uygulaması ile online olarak arkadaşlarımızın ve ailemizin bizi takip etmesini istemiştik. Arkadaşlarımızın ve ailemizin bizi takip ettiği düşüncesi ile de km ler birbiri arkasına geçip gitti.

30. Km den sonra hızım biraz düşüyor ve zorlanmaya başlıyorum.

31. km 5’49
40. Km 6’47
41. Km 6’38

42. Km 6’17

ortalama ile geçip resmi sonuçlara göre 10,44 km ortalama ile 4:02:22 ile hedeflediğim sürenin 2-3 dakika gerisinde tamamlayabiliyorum. Bu sonuçla maratonu bitiren 12357 kişi içinde 7896. oldum.

Amsterdam Olimpiyat Stadyumu

Son 2 km de yanıma gelen ve destek olan Ahmet arkadaşım da aynı sürede yarışı bitiriyor. Ahmet ile birlikte eşyelarımızı alıp üstümüzü değiştirdikten sonra stadın yanında bulunan benzinlikte kahve içmeye gidiyoruz. Burada kahvelerimizi içerken internet bağlantısını kullanıp Tcsamsterdammarathon uygulamasından Ayten ve Burcunun kaçıncı km lerde olduğunu kontrol ediyorum ve gerçekten günlerimizi beraber geçirdiğimiz beraber koştuğumuz arkadaşlarımla gurur duyuyorum. Biraz zaman geçtikten sonra program uyarı veriyor ve arkadaşlarımın da maratonu bitirdiğini anlıyorum. İkiside her km yi beraber koşup 5:03:29 ile maratonu çok güzel bir derece ile tamamlıyorlar. Karşılaştığımız anda üçümüz birbirimize sarılıp, beraber başarmanın gururuyla ağlamaklı oluyoruz. Buluştuktan sonra benzin istasyonunu gidip uzun bir mola veriyoruz. Daha sonra tekrar trene atlayıp otelemize dönüyoruz. Ve gecesi eğlenece ile tamamlıyoruz.

Amsterdam maratonunda enerji istasyonlarının çokluğu, parkurun güzelliği ve insanların inanlımaz desteği ile unutulmayacak hatıralar ile son buluyor. Maraton ile ilgilenen tüm arkadaşlarımın koşmasını isteyeceğimiz inanılmaz bir organizasyon.  Bu güzel duyguyu maraton koşmayı hedefleyen tüm arkadaşlarımın yaşaması dileğiyle hoşçakalın.

Teşekkürler......
- Lise sıralarında beraber okurken aramızdan ayrılan güzel abime,

- Oğlum bugün uzununmu var diyen anneme,
- Koşuya başlamamda ve Amsterdam a gelmem de maddi manevi desteği olan Melikeme,
- Uzun antremanlarda bisikletiyle bana destek olana Babama,
- Maraton öncesi ve sonrası hep beraber aynı hedefe koştuğumuz güzel dostlar Ayten ve Burcu ya,
- Son 2 km de yanıma gelip destek olan Ahmet e,
- Yeşilköy de ve boğazda bizi yanlız bırakmayan Berna ve Elvan kardeşlere, Berk, Evren, Sercan ve Ümit e,
- Rebelrunners daki güzel dostlara, ve sosyal medyadan desteğini esirgemeyen güzel insanlara,- Her an desteğini hissettiren Begüm, Esra ve Sabri ye,
- Yeni şubemde tüm zorluklara rağmen maraton hazırlık sürecinin en son döneminde desteğini eksik etmeyen Berna ya,
- Yarışa hazırlık sürecin de işyerinde yiyecek ve içecek desteği için Sibel'e,
- Ayrıca lojistik desteği için Jülide.
Yeni hedefimiz 10 Nisan Viyana Maratonu, desteklerinizi bekliyoruz.....